Eipä ole tullut hetkiin päivitettyä blogia. Tapahtumia on kyllä ollut vähän liikaakin... Ja todellakin olen taas huomannut, että Murphyn laki toimii! Ai kui? No liittyen mun uuteen kämppään.

1. Vuokraajalle tarvitsi olla verotustodistus, joka oli tietenkin mulla kotona-kotona. Noh, äiti laittoi sen postiin viime viikon lauantaina. Ja ei ole vielä löytänyt tänne Helsinkiin perille... Vähänkö olen ollut kypsänä! Verotoimistostahan saa kyllä uuden, mutta maksa sitten siitäkin ilosta.

2. Lähdin torstaina aikaisemmin töistä, jotta kerkeän kaupungille kirjoittamaan vuokrasopimuksen. Soitin vielä töistä, että olen tulossa kirjoittamaan sopimuksen. Noh... Kaveri, jonka asunnossa olen asunut kesän, oli käymässä Hki:ssä. Tulin ensin siis kämpille, ja kahvittelimme ihan rauhas. Sit päätettiin lähtee ratikal keskustaan ja mentiin asunnonvuokrafirmaan. Jouduin odottelemaan siellä n. 10 minuuttia, ja tiskille päästyä kello oli vähää vaille 15. Toimisto menee kiinni puol4. No esitin asian, et tulin vuokrasopimusta kirjoittaa. Tällöin virkailija alkoi kyselee multa kuitteja. No annoin palkkanauhani hälle, ja kerroin et olin sopinut tuovani verotustodistuksen myöhemmin. Sittenpä Hän kysyi uudestaan kuitteja. Täh? Mitä kuitteja? Sit selkis, että mulla olis pitänyt olla eka vuokra ja vakuus maksettuna, et voin kirjoittaa vuokrasopimuksen. Okei. Kiva, kun kuulin sen NYT! Virkailija kävi juttelemassa toisen Virkailijan kans, jolle olin soittanut. Ja sain terävääkin terävämmän kommentin, et "Sulle oli kyllä sanottu se puhelimessa." No, MIKS MÄ MENIN TOIMISTOON SITTEN PUOL TUNTII ENNEN KUIN SE SULKEUTUU, JOS OLIS PITÄNYT KERETÄ VIELÄ MAKSUAUTOMAATILLE?! Maksulaput sain sit käteen ja Virkailija 1 sano, et käy äkkiä maksaa. Kunhan kerkeet ennen puolta takaisin toimistoon.

3. No sit rynnättiin kamun kans kadulle toimistosta, ja samalla mulla välähti et eihän mul ole tällä pankkikorttitilillä niin paljon rahaa, et saan kummatkin maksettuu. Koska siirrän aina rahat toiselle tilille, jolle mulla ei ole mitää korttii. No kaveri lupas sit, et hän maksaa sen toisen, ni maksat sit takas. Ok. Ei muuta ku rynnättiin Kampin keskukseen. Ja sieltä etittiin sit Op ja Sammon maksuautomaattii. Arvatkaa löytykö? Ei. Kysyttiin vartijalta, joka opasti Forumiin. No Forumis sit Info-tiskille. Ja se neuvo kellariin ja Mannerheimintien suuntaan siel. No automaatti löytyi, ja kello tikitti. Tais olla jo 15.10. Mä maksoin sit eka oman laskun ja se meni ihan ok, paitsi et vähä meinas olla tuskasta ilman viivakoodia. No seuraavaks tuli kaverin vuoro, ja automaatti alkoi sitten kiukuttelee sen kortille. Mä sit totesin, et kohta se syö sun kortin.... Ja kortti jumittuikin luukkuun kerran kiinni. Sit se kuitenkin taas otti kortin sisään KUNNES.... Nielas koko kortin ja sylkäs ulos kuitin. "Ota yhteyttä pankkiisi." VOI P******!!!!!! Siihe loppu kiire.

4. Mä en kirjoittanut vuokrasopimusta torstaina vaan perjantaina.

Että sillälailla. Tarviiko enempää kertoo.....