Nyt sitten ensimmäisiä kuvia Boy Kingistä ; ) Ei paljon ehtinyt eilen vielä tuota pistelyä tehdä, kun menin noiden lankojen neulaan virittämisessä aikaa. Mutta jotain kuitenkin. Ja tämän työn kanssa en ala kyllä aikaa mittaamaan. Mulla kun tuppaa menee välillä ihan kuvan kattelun puolelle tuo homma. Ihailee vaan lehdestä sitä valmista työtä ; )

Eli tämän verran on yläkulmaa pistelty. Tuossa näkyykin jo, että osa noista pistoista on ihan kanavatyö-pistoja (ruskeat mustan vieressä). Se nopeuttaa luonnollisesti tuota pistelyä. Noita kanavatyöpistoja tehdään sekä kahdella että yhdellä langalla.

476315.jpg

Tässä vähän näkymää valmiista taulusta. Että tuosta voi verrata kuinka pitkällä jo olen ; )

476316.jpg

Kun noita hieroglyfejä illalla pistelin niin tottakai mun piti alkaa miettii, että mitähän ne tarkoittaa? Ja sitten ei muuta kun nettiin tutkii. En saanut oikein selville, koska niillä voi olla monenlaisia merkityksiä. "Merkki" voi tarkoittaa esim. konsonanttia, äännettä, päätettä jne. Olen joskus ennenkin "tutustunut" noihin kuvatuksiin, kun piirsin muistaakseni yläasteella tuon Tutankhamonin kuvaamataidon tunnilla. Yritin etsiä sitä piirustusta yksi päivä, mutta en ainakaan vielä löytänyt sitä : ( Muistan kyllä miten jouduin ostamaan kultaisen värisiä puuvärejä kaupasta kun sitä väritin ; ) Sieltäköhän tämä mun innostus on peräisin? Muistelisin, että 5. luokan historian kirjan kannessa komeili mustalla alustalla tuo Tutankhamon.... Muuta mä en sitten historiasta muistakaan... ; (

Laitanpa vielä kuvan tuosta mun lanka-neula-organisaattorista. Tässä ei muuten ole vielä kaikki värit:

476317.jpg